• Kuidas end ettevõtjana paremini turundada?
Artikkel:

Kuidas end ettevõtjana paremini turundada?

14 märts 2018

Karin Luiga , Partner, Head of Business Development & Communication |

Enamikus (94%) Eesti ettevõtetes on statistikaameti andmetel vähem kui kümme töötajat. See annab selge signaali, et paljude jaoks on see normaalne argipäev, et iga töö jaoks ei ole eraldi tegijat, vaid sama inimese täita on mitu erinevat rolli. Loomulik on, et sellisel juhul ei ole kõigi nende ülesannete jaoks olnud mahti eraldi koolitust saada, igasse vastutusvaldkonda sügavuti süveneda ja samas ka pidevalt maailmas toimuvat jälgida, et trendidega kursis olla. Alljärgnev on mõeldud just sellisele ettevõtjale ja raamatupidamisbüroo juhile.  

Unusta ära eestlaslik tagasihoidlikkus 

Noorte kõnepruugist laenates – pilt, või pole olnud. Selleks, et kliendid ning tulevased kolleegid ja konkurendid võtaksid sind tõsiselt, tuleb end näidata ja olla tõsiselt võetav. Eestlaslik tagasihoidlikkus ja „oh, mis nüüd mina“ stiil ei ole konkurentsivõimelised. Jah, muidugi töö kiidab tegijat, aga ole hea ja aita omalt poolt ka kaasa, et see kiitus jõuaks kanalitesse, kust teisedki võiksid selle üles leida ja niimoodi sinu kohta eelinfot koguda.

Üle 80% tootest või teenusest huvitatud inimestest teeb enne sinuni jõudmist eeltööd internetis.

Mõtle sellele, mis on see info, mis ta sealt leiab ning kas see toetab tema ostuotsust ja toob ta sulle lähemale. Me eelistame ehedaid inimesi, neid, kelle kirg on juhtumisi ka nende töö. Ja pole üldse vahet, kui igav või hall sinu töö parasjagu on. Kui see innukus, millega oma tööd teed, sellest ka välja kiirgab, leidub sellele alati publikut. 

Eriti mikro- ja väikeettevõtte puhul on juhil või omanikul seejuures hästi oluline roll, on ta ju ettevõtte eestkõneleja, selle esindusnägu. Tema olek ja suhtumine turundusse mõjutavad suurel määral ettevõtte käekäiku ja käekirja. Artikli alguses piiratud ressurssidele viidates pidasin silmas just sellist olukorda, kus arusaadavalt on juhi õlgadel ettevõtte majandustegevuse korraldamine, kuid ei tasu ära unustada ka turunduse poolt - tonaalsust, stiili ja visuaali. On väga hea, kui ettevõttes on teisigi, kes aitavad seda vankrit vedada, kuid juhi rolli see olematuks ei tee.

Pane end kunde kingadesse 

Tihti kipuvad ettevõtjad seletama asju oma vaatevinklist, keskendudes oma protsessidele. Kliendina huvitab mind aga eelkõige see, millist lisaväärtust see teenus või toode mulle pakub. Turundusloengutest pärineb tuttav näide, et ma ei osta akutrelli selleks, et see on üks uhke riistapuu, x-, y- ja z-funktsioonidega tehnika viimane sõna, vaid mul on vaja vahendit, millega auk seina teha ja pilt üles riputada. Näiteid elust võiks ju rohkemgi tuua, aga lühidalt öeldes: pane end oma kliendi kingadesse ja püüa aru saada, mis lahendust saad sina talle pakkuda. Müü oma kaupa või teenust selle vaate kaudu. Räägi kliendile arusaadavas keeles ja väldi üleliigset erialast žargooni. 

Seleta inimlikult ja veel parem näita 

On omamoodi väike ime, et sa seda teksti üldse loed, oled juba niikaugele jõudnud ega pole loobunud. Meie infoküllases maailmas eelistavad inimesed vajaliku teabe kiiresti kätte saada. Lugemine on info hankimise vaevalisem tee. Graafikud, pilkupüüdvad skeemid ja joonised, isegi koomiksid on kiirem viis oma mõtete edasiandmiseks.

Kasutaja-/lugejasõbralik olnuks oma mõtted sootuks teisiti edasi anda. Seega, kui sul on vähegi võimalik, siis näita, ära jutusta. Mulle näiteks väga meeldib kuidas statistikaamet on selle mõtte omaks võtnud. 

Kuidas ja miks? 

Ükskõik kui väga me ka ei püüaks, ei suuda me ette kujutada ettevõtet tervikuna ja seejuures kõiki aspekte detailselt viimistleda. Kujutlege näiteks oma lemmiksöögikohta – kas iga klient saab mistahes ajahetkel samasuguse teeninduse osaliseks? Kas toit ja tooraine on alati ühesugused, teenindajad käituvad igal ajal samamoodi ja kliendid on samasuguses tujus? Kas töötajate omavahelised suhted on kogu aeg ühesugused ning sinu kogemus selle söögikohaga täpselt sama nagu teistel? Aga selle söögikoha töötajal? Ei ole ju. On miljon pisiasja, mis seda kõike mõjutavad, ja nende pisiasjade summana sünnib tegelikkus. Jah, ettevõtjana saame läbi mõelda, miks ja kuidas me midagi teeme. Kui need kaks aspekti õnnestuks kõigis oma tegevustes meeles hoida ja neist juhinduda, oleks tõpptulemus päris hea.

Üks lojaalne sõber on tähtsam kui tuhat tundmatut 

Kui juba miks ja kuidas küsimustest juttu tuli, on asjakohane veel sihtrühma tundmine nähtavale tuua. Sageli pole vaja olla maailmakuulus selleks, et olla omal alal edukas. Tähtis on, et sinu olemasolevad ja võimalikud kunded teaksid teed sinu juurde. Lennukilt flaierite loopimine või suured reklaampinnad ei pruugi olla need kanalid, mida sulle olulised sihtrühmad märkavad. Sinu soov oma teenuseid müüa tuleb tõlkida kliendi vajaduseks ja selle lahenduseks. Keskendudes väiksemale rühmale korraga, on tõenäosus neid ootusi õigemini tõlgendada suurem.

Tihti teevad ettevõtjad vea ja üritavad oma teenust pakkuda kõigile, jättes kliendi ülesandeks nad üles leida ja ära tabada, et just nemad on väärt pakkujad. Ära ürita kõigile meeldida! Ole personaalsem ja võlu just konkreetset klienti ning ta aitab sul hea meelega omakorda järgmiste klientideni jõuda.

Kui vajate oma ettevõtte turundamisel lisajõudu või abi mõne konkreetse projekti juures, võtke meiega julgelt ühendust. BDO Eesti partner ning äriarendus- ja kommunikatsioonijuht Karin Luiga pakub just turundus- ja kommunikatsiooniteemalisi koolitusi  ja konsultatsioone vastavalt teie huvile ja vajadustele. Järgnevalt on välja toodud valik teemasid, mille kohta Karin teile hea meelega rohkem räägiks:

  • Sotsiaalmeedia kasutamine äriühingute turunduses
  • Kuidas persoonibrändiga tegelemine aitab ettevõtjal eesmärke saavutada?
  • Suhtekorralduse ABC
  • Siht- ja sidusrühmad – kellele ja miks turundus suunatud on?
  • Õigusteenuste turundus
  • Teenuste turundus
  • Töötajate kasutamine brändisaadikutena. Töötajate teadlikkus ja roll tööandja maine loomisel
  • Eneseturunduse võimalused ja tööriistad
  • Väikeettevõtja turunduse kiirkursus
  • Turundusest edasijõudnutele
  • B2B turunduse sotsiaalmeedia kursus algajatele
  • Korporatiivse identiteedi kujundamise põhimõttelised alused.
  • Sisemise turunduse olemus ja selle osatähtsus turundusprotsess juhtimisel
  • Korporatiivse identiteedi konstrueerimine: terviklik lähenemine identiteedi juhtimisele ja korporatiivsele brändingule