This site uses cookies to provide you with a more responsive and personalised service. By using this site you agree to our use of cookies. Please read our PRIVACY POLICY for more information on the cookies we use and how to delete or block them.
  • Aasta Eeskuju 2021 - Karin Luiga

    Aidates kaasa teiste õnnestumisele
    õnnestub ka ta ise

Artikkel:

Aasta Eeskuju 2021 - Karin Luiga

21 veebruar 2022

Tiina Nuum, Vabakutseline sisukirjutaja |
Karin Luiga, Partner, Head of Business Development & Communication |

„Ta on kõige BDOookam BDOookas“ Nii iseloomustavad BDO Eesti äriarendusjuht Karin Luigat tema kolleegid. Aga mida see „BDOookas“ tähendab?

Üks BDOookaid üle maailma ühendavaid juhtmõtteid on „Üksteist aidates unistuste poole“. Karin on suurepärane näide sellest, et tegu pole pelgalt moe pärast presenteeritava motoga, vaid et see leiab selgelt praktilist rakendust ja väljendub BDOookate tegudes.

Karin arvab, et me ei peaks koguaeg võistlema ja naabrist paremad olema, sest õnnelik naaber on palju etem. Talle meeldib näha maailma vastasmõjus – aidates kaasa teiste õnnestumisele õnnestub ka ta ise.

2021. aastale tagasi mõeldes valisid kolleegid ta üheks „Aasta Eeskujuks“. Selle tiitli taga on enamat, kui ühes artiklis on võimalik edasi anda, kuid peamiste märksõnadena võib välja tuua tema karisma, mitmekülgsuse ja tasakaalu. Ta on alati naeratav, heas tujus ja abivalmis ning suudab ennast jagada pere, töö, õpetamise, erialaliitudesse panustamise kui ka hobide vahel.

 

Karin, tundub, et eeskuju olla on sinu DNA-s. Kas sa oled alati olnud nö eesliinil?

Selleks, et oleks jagada, peab esmalt ikka koguma, silmaringi avardama, analüüsima ja õppima terasid sõkaldest eristama. Mäletan, et veel magistriõpingute ajal ma küll väga nautisin panustamist grupitöödesse, kuid ei soovinud olla see, kes tulemusi esitleb. Avalik esinemine ei olnud minu tassike teed.

Asi muutus aga peale magistritöö edukat kaitsmist, kui mu professor tegi mulle ettepaneku ülikooli õpetama tulla. Sellest ajast saadik olen tõesti palju esinenud ja jaganud, erinevatel teemadel ja erinevatele auditooriumidele. 2020/2021 õppeaastal näiteks jagasin end oma põhitöö, ülikooli, majanduskooli ja Viimsi Gümnaasiumi vahel. Õpetamine on suur vastutus ja samas ka võimalus.

 

Sul on tegelikult ka oma põhitööl päris palju rolle. Kas saad neid natuke avada?

Oleme BDO tugiteenuste tiimi hoidnud teadlikult väikese, mis tähendab seda, et igaüks meist peab olema mitme eest väljas. Et tiimis on erakordselt panustavad inimesed, näitab ka see, et Aasta Tegija konkursil said auhinnatud kõik meie tiimi liikmed - Väärt Kolleeg, Aasta Eeskujud ja Väärt Teadmistega Kolleeg/ The Human Handbook, lisaks veel eriauhinnad.

Äriarendus läbi turunduse ja kommunikatsiooni paistab minu töös ilmselt kõige selgemalt välja. Ettevõtte suurust silmas pidades tähendab see nii välis- kui sisekommunikatsiooni, sisu loomist kui levitamist.

Samas on mul on ka teatud mõttes peatöövõtja roll koondada kokku ja siduda üheks tervikuks teiste poolt tehtut. Lisaks sellele annan tooni ka meie personali värbamise ja arendamise juures, töökeskkonna arendamises ja parendamises nii infra kui IT poolelt ja korraldan koos Office & Vibe Manageriga üritusi. Kuulun ka BDO Eesti juhtrühma ja räägin kaasa kõigi oluliste otsuste sünni juures.

Koht tippjuhtkonnas ei ole lennutanud mind kuhugi hoomamatutesse kõr(k)gustesse. Võin sama iseenesestmõistetavalt kolleegi lapsega värviraamatut värvida, või hoopis redeliga lae all kõõluda, kui tuleb mõte panna kontori lilled lage mööda ronima.

 

Kolleegid on öelnud, et sa suudad ennast jagada nii pere, töö kui ka hobide vahel ja just selle harmoonia tõttu oled paljudele eeskujuks. Kas tunned ka ise, et tasakaal on sinu tugevus ja sellega on asjad paigas? Ja kas see on sul alati nii olnud või on see tulnud läbi õppetundide?

Päevad pole vennad. See tõdemus ongi minu paljujõudmise nurgakivi. On päevi, mil iga minut on arvel ja päevi, kui aeg voolab omasoodu.

Koguaeg ei pea gaas põhjas olema ja taastumiseks peab ka aega jätma. Naudin küll enam neid päevi, mil loovus lokkab, asjad sujuvad, palju saab tehtud ja tulemused paitavad silma. Kuid olen õppinud olema kannatlikum ja hakkama saama ka tundega, mis tekib siis, kui nii parasjagu ei ole. Tihti teeme oma võimekuse kohta järeldusi madalhetkedel, andmata aru, et need on möödapääsmatud. „Learn to rest, not to quit“ on käibefraas, mis mul sellistel puhkudel kuklas kõlab.

Endaga rahu tegemise kohta häid mõtteid soovitan ammutada ka Jenera Nerenbergi raamatust „Divergent Mind“, mis minu jaoks on olnud hästi silmiavav ja põnev sissevaade mitmekesisuse maailma hoopis uue nurga alt.

 

Kust ammutad energiat? Kuidas puhkad?

Mõnikord annab energiat just see üks samm kaugemale pusimist mõnes seni veel lahendamatus olukorras. Vaatad värske pilguga üle ja leiad üles selle kivi, mille taga asi kinni oli. Ja saabki etem.

Teine võimalus on kinni jooksnud asi mõttes kõrvale panna ja teemat vahetada. Kui see annab tagasi asjad-sujuvad-tunde, on paras esimesega edasi toimetada. Me kõik vajame õnnestumisi ja edutunnet, et oma potentsiaali maksimaalselt rakendada.

Kui aga patarei päris tühi on, siis tuleb teha paus ja natuke molutada. Teoorias jube lihtne, aga praktikas keeruline. Siis aitab mind aja lühemateks juppideks jagamise mõtteharjutus. Maailm tegelikult ei kuku kokku kuniks endale hapnikumaski ette sätid ja natuke hingamisele keskendud. Enamasti aitab nõnda leitud energia kaotatud aja tagasi teha.

BDO võrgustikust on minu argipäeva üle kandunud #sunshinehour – teadlikult aja võtmine päeva keskel, et nautida helesinist taevast ja päikest. Eriti talvisel ja pimedal ajal aitab see leida päevas neid hetki, kui tegelikult ka on helge ja valge, mis mulle kui valgusesõltlasele on ülioluline heaolu allikas. Ka sombustel päevadel on omad helgemad hetked.

Muidugi peab igal inimesel olema ka tegevusi, mis hinge helisema panevad. Enamik minu hobisid on loomingulised ja mul lihtsalt on vedanud, et mu töö on seda ka.

 

Kuidas jõuad veel lisaks oma paljudele rollidele maailmas toimuvaga kursis olla? Veel enam, klientide väljakutseid ennetada, samm eespool olla? Millised on sinu peamised infokanalid?

Olen aastaid panustanud teadlikult oma võrgustiku ülesehitamisse ja tänu sellele jookseb palju kasulikku infot mulle kiirelt kätte. BDO globaalse võrgustiku teadmus on huvitav ja kasulik ka muudel elualadel toimetavatele inimestele ning hea meelega jagan seda ka edasi.

Lisaks on mul kohe loomuses huvi maailma ja värskete ideede vastu. Kui Rogers’i (1962) uuenduste leviku mudelit aluseks võtta, olen ma neofiil (Early Adopter), kes alati õhinapõhiselt uut avastama tõttab.

 

Kolleegid on öelnud, et „Vaikselt ja elegantselt ning liueldes valmib BDO turunduse köögipool.“ Kuidas sulle endale tundub? Sinu töös on nii inimeste veenmist kui tehnilist nokitsemist veebikeskkondades. Millist osa naudid kõige enam ja mida vähem?

Kordan ka siin, et jagan hea meelega seda, mis meil on. Olles töötanud ka muudes rollides, oskan seda hinnata ja väärtustada - kõigile ja kõikjal ei tule niipalju teadmust sama iseenesestmõistetavalt koju kätte. Mul on hea meel, kui jagatud infokild teeb kellegi otsuse lihtsamaks, annab maailmast parema pildi või võimaluse edukam olla.

Inimeste veenmisega ma pigem ei tegele. Sel juhul peaksin olema usklikum kui paavst ise ja nii kipub ka vastutus valitud lahenduse eest jääma veenjale. Mulle meeldib rohkem Jaan Krossi kasutatud sõna „kaasteeline“ – olles oma teekonnal sarnases kohas vahetame mõtteid, teadmisi, kogemusi ja lahendusi, mis on meid aidanud. Igaühe enda otsustada jääb, millise jupi ta omaks võtab, ja kuidas kasutab.

Veebikeskkondade ja muude tehniliste asjadega on mul head suhted. Iga aastaga olen midagi uut juurde õppinud ning plaanin seda teekonda ka jätkata. Tagasi vaadates tunduvad vahel juba tehtud asjad aegajalt lihtsakoelised või nurgelised. Aga siis on hea mõelda, et järelikult olen vahepeal arenenud. Selles hetkes, kus need asjad valmisid, peegeldasid nad ju selle hetke parimat. Tore, kui tänaseks on see parim uue mõõtme saavutanud.

 

Õigus- ja finantsteenuste turundus toetub usaldusele ja autoriteedile. Kui saad, siis ava palun natuke, mis on BDO klientide usalduse allikad?

Oleme lähtunud mõtteviisist, et turundus ei ole kellelegi millegi pähe määrimine, mida tal vaja pole, raha eest, mida tal pole. Turundus on strateegia, mida me kasutame selleks, et end oma ideaalsele sihtturule tutvustada, meeldivaks teha ja piisavalt usaldusväärseks muuta, et nad meie kliendiks hakkaksid.

Tulemusi vaadates saame vaid kinnitada, et oleme õnnestunud nii tutvustamise, meeldivaks tegemise kui usalduse võitmise lõikudes. BDO Eesti turundus on kahesuunaline tee - inimeselt inimesele selle jagamine, millesse ise usume ning millega on endal emotsionaalne side. Kuna teemasid on palju, teeme valikuid selle järgi, mis meie sihtrühmadele eelkõige abiks oleks.

 

Lisaks Aasta Eeskuju auhinnale tunnustati sind koos Office & Vibe Manager Kaijaga eriauhinnaga „Kolimise eksperdid“. Uus kontor on uue kontseptsiooniga. Kas tegevuspõhine hübriidkontor on siin, et jääda?

Kolimine ja koroonaaeg olid väga hea võimalus, et järele proovida, kuidas meil tööd teha kõige parem on. Ühte kindlat viisi, mis kõigile sobiks, ei ole, ja seda tuleb aktsepteerida. Kolleegide tagasiside põhjal julgen arvata, et meil on praegu väga hea lahendus.

BDO Eestis on kogum rahvusvaheliselt või piirideüleselt tegutsevaid professionaale, kes on kokku tulnud selleks, et üheskoos klientidele suurepärast teenust pakkuda. Ka juhtimises eelistame teenindavat juhtimisstiili autoritaarsele käskude ja keeldude stiilile. Juhime eesmärkide kaudu.

Oma kutsetegevuse töökorraldust puudutavaid küsimusi suudavad meie inimesed ise otsustada. Juhtidelt nõuab see loomulikult teistsuguseid oskusi, kuid me usaldame oma inimesi ja tahamegi areneda üheskoos.

 

"When you can´t see the sunshine, be the sunshine."